Peiwen Chen (JAV) meistriškumo kursai dainininkams
Gimusi Taipėjuje, Taivane, Peiwen Chen baigė Nacionalinę meno akademiją su aukščiausiu įvertinimu ir 1990 metais atliko Ludwigo van Beethoveno Ketvirtąjį koncertą fortepijonui. 1992 metais ji įstojo į Mannes muzikos koledžą „The New School for Music“ Niujorke, kur studijavo pas Nina Svetlanovą. 1994 metais ji atliko Sergejaus Rachmaninovo „Rapsodiją Paganinio tema“ su Mannes orkestru, diriguojamu maestro Michaelo Charry. Netrukus po studijų baigimo Mannes koledže, pelniusi specialų fortepijono apdovanojimą, Peiwen Chen debiutavo Weill rečitalių salėje Carnegie Hall koncertų rūmuose 1995 metais.
Nuo to laiko ji nuolat koncertuoja kaip solistė ir kamerinės muzikos atlikėja JAV, Prancūzijoje, Vokietijoje, Italijoje ir kitose šalyse. 1998 metais ji prisijungė prie operos Fedora pastatymo, kuriame dalyvavo Plácido Domingo ir Mirella Freni, Vašingtono operoje. Nuo 1998 iki 2002 metų Peiwen Chen buvo pianistė Metropolitan Opera Guild renginiuose, tokiuose kaip „Augant su opera“. Kaip bendradarbiaujanti atlikėja ji dirbo su tokiais menininkais kaip Licia Abanese, Elly Ameling, Regina Resnik, Jon Vickers, Evelyn Lear, Diane Soviero, Deborah Voigt, Ruth Falcon, Mignon Dunn, Sherril Milnes ir Olga Peretyatko, tarp daugelio kitų.
Be to, ji daugelį sezonų dirbo pianiste Metropolitan Opera Guild, Amato Opera, New York Lyric Opera Theatre ir Regina Opera Niujorke. Peiwen Chen taip pat buvo muzikos fakulteto narė IVAI programose Virdžinijoje ir Niujorke, CVAI Kanadoje, bei dėstytoja VOICExperience Floridoje, CoOperative programoje Rider universitete ir Savannah Voice Festival.
Svarbiausi Peiwen Chen karjeros akcentai apima koncertus Vašingtone (JAV), Virdžinijoje ir Meino valstijoje, fortepijoninių duetų pasirodymus Prancūzijoje bei Johanno Sebastiano Bacho koncertų atlikimą Lietuvoje. Be to, ji dirbo kaip vokalo pedagogė ir dirigentė operų pastatymuose, tarp jų – Mozarto Der Schauspieldirektor, Menotti The Telephone, Monteverdi Incoronazione di Poppea, bei Hendelio Alcina ir Ariodante koncertinėse versijose su New York Lyric Opera. Ji taip pat atliko Černio koncertą vienam fortepijonui keturioms rankoms Moldovoje ir visą Rachmaninovo muziką dviem fortepijonams Prancūzijoje.
2017 m. pavasarį Peiwen Chen buvo oficiali pianistė konkurse Classical Singers Magazine Competition Šanchajuje. 2020 m. ji dalyvavo kaip vertinimo komisijos narė keliuose tarptautiniuose internetiniuose vokalo konkursuose Rusijoje, Kinijoje ir JAV.
Nuo 2021 m. Peiwen Chen prisijungė prie New Camerata Opera Niujorke, kur dalyvavo tiek operų, tiek koncertų pastatymuose. 2022 m. pavasarį ji atliko koncertų ciklą, skirtą visai Johanneso Brahmso kamerinei muzikai fortepijonui duetui, įskaitant Liebeslieder Walzer ir Neue Liebeslieder Walzer, kartu su Lietuvos solistais Vilniuje. 2022 m. balandį ji kartu su vyru Alexanderiu Paley Prancūzijoje pirmą kartą atliko žymaus vokiečių kompozitoriaus Thomaso Böttgerio kūrinį „Hommage à Rachmaninoff für 2 Klaviere“. Tų pačių metų rugpjūtį ji prisijungė prie Savannah Voice Festival Menotti operos Medium pastatyme.
2022–2023 metų sezonu Peiwen Chen įrašė visas Camille Saint-Saënso simfonijas fortepijonui duetui – leidyba numatyta netrukus. Be to, ji dirbo kaip repeticijų pianistė tokiuose pastatymuose kaip Maurice’o Ravelio L’Heure Espagnole, Lili Boulanger Faust et Hélène ir Mozarto Don Giovanni.
Peiwen Chen yra dėstytoja Mannes School of Music ir Cali School of Music Montclair universitete.
2025 m. rugsėjo 16 d. Vytauto Didžiojo universiteto Muzikos akademijos Koncertų salėje vyko išskirtinis edukacinis renginys – meistriškumo kursai, kuriuos vedė JAV pianistė, pedagogė ir tarptautinių operos projektų dalyvė Peiwen Chen. Kursai buvo skirti jauniesiems dainininkams, siekiantiems gilinti vokalinės interpretacijos, technikos ir sceninio bendradarbiavimo įgūdžius.
Peiwen Chen, turinti ilgametę patirtį dirbant su pasaulinio garso solistais ir operos trupėmis, dalijosi ne tik techniniais patarimais, bet ir subtiliomis įžvalgomis apie muzikos dramaturgiją, kalbos niuansus bei emocinį ryšį tarp dainininko ir pianisto. Kursų metu ypatingas dėmesys buvo skiriamas vokalinės frazės formavimui, artikuliacijai ir stiliaus pajautai atliekant įvairių epochų repertuarą.
Kursuose aktyviai dalyvavo šie VDU Muzikos akademijos studentai:
Prof. Sabinos Martinaitytės ir prof. Audronės Eitmanavičiūtės studentai: 2B: Mykolas Mikšys,
3B: Liepa Dabriškaitė, 4B: Ugnė Stražnickaitė, 1M: Ieva Vaivadaitė, 2M: Paulius Katiliavas.
Lekt. Gabrielės Bukinės studentė: 3B: Deimantė Bačiulytė
Lekt. Gabrielės Kuzmickaitės-Žukauskienės studentė: 2M: Emilija Bagdonaitė
Doc. Egidijaus Bavikino studentas: 3B: Edgaras Arlauskas
Kursų dalyviai džiaugėsi galimybe dirbti su tokio lygio pedagoge, o kursų atmosfera buvo kupina kūrybinės energijos ir profesionalumo. „Tai buvo ne tik pamoka, bet ir muzikinis dialogas – jautėme, kad esame ne studentai, o scenos partneriai,“ – dalijosi įspūdžiais viena iš dalyvių.
Peiwen Chen pabrėžė, kad Lietuvos jaunieji dainininkai pasižymi stipriu meniniu potencialu ir gebėjimu greitai įsisavinti sudėtingą medžiagą. Kursų pabaigoje skambėjo padėkos žodžiai ir viltys dėl tolimesnio bendradarbiavimo.