„Flammen“ drama Raseiniuose

2022 rugpjūčio 13 d. Raseinių Maironio parke itin gausiai susirinkusi publika galėjo gėrėtis „Open air opera“ operų muzika. Šis vakaras pažėrė ir premjerų, ir talentingų jaunų vardų, ir netikėtumų, ir įvairių pamąstymų.

Tarptautinės jaunųjų operos solistų programos „Opera Accelerator“ („Operos akceleratorius“) rezidentai parodė dvi XX a. pradžios vienaveiksmes operas – Giacomo Puccini „Džanis Skikis“ („Gianni Schicchi“) ir Franzo Schrekerio „Liepsnos“ („Flammen“). Pastaroji austrų kompozitoriaus opera, esanti toli nuo tokios sėkmės kaip Puccini, rodyta tik antrą kartą pasaulyje ir pirmą kartą Lietuvoje. Abu veikalai labai kontrastingi: per vieną vakarą publika išgyveno komediją ir tragediją, bufonadą ir dramą, veristinio jausmingumo skambesį ir panardinimą į vagneriškų ar štrausiškų (Richardo Strausso) faktūros sluoksnių gelmes.

Solistams talkino toks patyręs orkestras kaip LVSO bei Hamburge, Zalcburge, Paryžiuje, Antverpene, LNOBT ir kitur operas dirigavęs M. Stakionis.

Prasidėjus operai – Schrekerio „Liepsnoms“. Atsivėrė visas orkestro ir dirigento vaizdas, scena neperkrauta, joje pakabinti kruviną dramą simbolizuojantys lankai, kartkartėmis nusidažantys ryškiai raudona spalva. Nedidelė solistų sudėtis – Gabrielė Bukinė, Michaelas Bellas, Eglė Šlimaitė, Carla Mattioli, Kalvis Kalniņis, Kšištofas Bondarenko ir šokėja Aušra Krasauskaitė, simbolizavusi tarsi pagrindinės herojės sielą, – dabar turėjo pakankamai erdvės girdėti save ir orkestrą.

Bravo solistams, kurie per gana trumpą laiką puikiai įvaldė nenutrūkstamos tėkmės ir gerokai komplikuotą operos melodiką, vokišką tekstą, jautriai perteikė savo herojų išgyvenimus. Beje, sudėtingas vokalines partijas solistams įsisavinti padėjo koncertmeisteris Gustas Raudonius (VDU MA bakalauro alumnis, akompanimentą studijavęs prof. Audronės Eitmanavičiūtės klasėje).

Iš viso solistų ansamblio išsiskyrė Gabrielės Bukinės (tarptautinių konkursų laureatės, VDU MA prof. Sabinos Martinaitytės asistentės, Kauno Valstybinio muzikinio teatro solistės) kuriamas Irmgard personažas.

Laisvai ir dinamiškai paslankiai skambėjo balsas, puikiai dirbo aktorinį darbą. Ji pateisino kiekvieną judesį, gražiai įprasmino vidines ir išorines dramas.